22 augusti 2011

Skolflickan och dagiskickan










En stor människa till skolan och en
liten till dagis.

Det första jag läste var. första hjälpen.
och mer kommer det bli. halledar.

festivalen i byn är över. för denna gången.
och malvan blommar vackert på balkongen :)

och allas förutfattade meningar om. hur ska det gå.
det kommer bli jobbigt osv.
det stämde inte. tråkigt att höra sådant också.
tycker jag.
det har gått hur bra som helst med dagis!
jag har världens duktigaste lilla tjej.
jag höll inte med de som tänkte negativt.
kände att jag inte var säker på att det
skulle bli så. och jag hade rätt.

min lilla blomma trivs. är glad. nyfiken.
hon är en trygg liten tjej.
och jag är så stolt. över henne. och mig.
att jag har lyckats.
alldeles själv.

2 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

Vad härligt! det är verkligen ljuvligt när de älskar dagis och skola, och att du fixar det själv. och jag, jag är stolt bara mannen är borta en helg på jobb och jag fortfarande lever när han kommer hem :)
Jo, jag har mycket färg hemma, fast allra mest i köket där allt som är extra färgglatt har en tendens att samlas. i de andra rummen håller jag det lite lugnare numer, skönt med tankerum..

kramar Lycke

lillaicaica sa...

ja det är härligt när de funkar med dagis och skola. ofta är det ju vi vuxna som lider mer över saker än vad barnen gör :)
tex tänkte jag först om det dagiset jag valde. men det är ju så liten gård.. hängde upp mig på hur det såg ut ute... sen sa en vän. men det bryr ju sig inte en ettåring om! hehe. nä sant.
hon sa. det viktiga är att de har personal som stannar. tryggheten på det viset.

hehe.. men det är skillnad hur man tänker.. jag har vänner som kan "klaga" lite jag hinner inte med osv.. eller nått annat. men så kommer de på. just det, vi ska ju egentligen inte säga nått, du är själv och fixar allt. ändå.
jag tänker ju inte så. jag har ju inget val så alla göremål är så självklara för mig.

ah ok.. så du har tankerum.. kan vara vettigt! kram!