6 augusti 2011

Gladhelg




fina gamla skor. från ett gammalt hus.
vi hittade dem i en garderob. bortglömda
bland annat bröte. i originalkartongen.
gissa om jag blev glad och uppspelt.
om jag inte missminner mig var damen som
bott i huset 100 år.
och hon hade väl bott i huset nästan lika länge.
ska låta det vara lite osagt.
tänk att de är damens gamla skor.
de ser helt oanvända ut. kanske gillade hon dem inte.
men det gör jag. tyvärr är det för små!
så de får vara prydnad istället.





tidigare loppisfynd. så fina bilder som
ska ramas in och
få pryda väggen på blommans rum.
 


också tidigare loppisfynd. bilderna alltså :)
































innebär att min blomma är hos mig hela helgen.
och loppishelg. i dagarna två.
kan bli fem stycken. huj!
idag en av de finaste roligaste och trevligaste.
bildbevis kommer.
men tyvärr också en av de lite dyrare över lag.
men det är en fröjd för ögat och själen
att bara gå runt titta och drömma.
kanske inte lika mycket fröjd för blomman bland
porslin och glas. då är det livat.
inte kul att vara fasthållen bland såå
mycket saker som man bara vill pilla på :)
men som skrivet innan.
lika bra hon vänjer sig från tidig ålder.
att gå på loppis.

vi tar på oss våra vackraste klänningar
och går ut i solen!

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej!
Tack för besök och kommentar hos mig, så att jag hittade hit till dig. Många fina bilder och många fina fynd.
Jag ser att jag måste få besöka den där platsen Haväng någongång. Jag har aldrig varit i Skåne.

lillaicaica sa...

Hej och tack! :)
jag tittade på din hemsida, vilken kreativitet! jättefina saker.
räddisarna var ju helt underbara!
det är ju en bit från Piteå till skåne men det är värt att åka den biten för att se österlen, och då speciellt Haväng. skåne är väldigt fint de öppna vidderna de böljande kullarna rapsfälten och kortsvirkeshusen.