7 augusti 2011

Halleluja! Fina fynd.


Gefle tallrikar djupa och flata. Ek.
Dekor. Barbro Löfgren Örtendahl.


Polaroidkamera. Åh så kul om den funkar och om jag
hittar film till den! någon som har som vill sälja?
eller vet vad man ska ha för film
och vad man kan få tag på film?



kanske kommer jag aldrig spela.
men kartongen är ju underbar! så 70tal.




gammal fin väska. helt oanvänd. jag tror jag plockade upp den från påsen från där den gjordes.
en röd väska dessutom.
jag älskar röda väskor.
nu får de andra två
fina röda väskorna jag har sällskap.
en medföljande liten spegel. ligger fortfarande oupppackad.

så sött. i den här väskan var den en liten spegel och
en liten näpen portmonä. man blir ju nästan kär.





noterade ni alla saker som fanns på alla bilder nu?
för alla de sakerna på alla bilderna, betalade jag
110 rikstaler. jo ni hörde rätt.
110 rikstaler var det alltså.
två rörstrand fat.
polaroidkamera.
gefle tallrikar.
precis ett sånt litet bord hade jag varit
ute efter. där ska dockskåpet stå.
en fin pall som jag ska måla om.
väskor. som jag är galen i.
med mera. ja ni ser ju resten på bilderna.

rätt nöjd med dagen. ett utvecklingsfasbryt från lillan också. blev jag mindre nöjd med.
nu hej sängen hej drömmar om min pusselbit hade jag tänkt mig. om man får önska.
imorgon börjar allvaret.

4 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

oj vadf ina fynd, gillar kopparna och tallrikar, kryddburk särskilt! har inte hunnit mycket loppis i sommar, ska försöka komma mig för snart!

kramar Lycke

lillaicaica sa...

Tackar! här är det tvärtom, har hunnit mycket loppis :)
jag har passat på. över vinterhalvåret finns det ju inte lika många. så skynda!
ha de gott. kram.

sarapirat sa...

loppis rules, särskilt den sorten som man inte överbetalar för.
bilderna laddar upp lite långsamt, så jag kommer tillbaka, för att se dina fynd
men kika in på impossible project, där kan man hitta olika sorters polaroid film!
jag har också en och beställer mina filmer där.

lillaicaica sa...

japp loppis är glädje :)
och tack! ska kolla in den sidan och se om jag hittar film.
välkommen igen.