28 augusti 2011

Herregud...









vilken dajävel igår. ja. jag använder de ordet.
för det var precis var det var.
jag är nästan fortfarande i chock.
trodde inte att vuxna människor kunde bete sig
så oansvarigt. mot ett litet barn.
jag åkte med tron. att det här kanske blir
bra. men. varför skulle jag egentligen tro det när
det gäller det onda.
tro gör man väl bara i kyrkan också..
jag göra först allt som står i min makt.
att det ska bli bra. för lillan.
sen sabbar någon allt.
hur ego som människa får man
egentligen bli. jag har lust att säga det.
nu säger jag det. jävla ärthjärnor.

nu ligger jag hemma. i sängen. lyssnar på regnet.
och lillan som andas lite rossligt bredvid mig.
lilla febriga sjuklingen.

snart kommer storasyster. för att umgås.
innan den långa resan.
jag har alltid uppmuntrat mina barn. åk iväg om ni kan! stanna inte i byhåla.
se världen. osv.
sen när de väl åker. då kan jag meddela att
det inte är så himla roligt.
australien. längre bort från oss kommer hon inte.
vi får skypa. jag lillasyster och storasyster.

2 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

Hu för den dagen, hoppas det känns bättre snart. var det dagis som krånglade. gillade inte vårt och jag undrar om jag sätter Liten där sen..
hoppas det löser sig

kramar Lycke

lillaicaica sa...

hej! ja hu för den dagen!
nej detta handlade inte om dagis.
tack och lov är det dagiset min kicka är på bra och jag gillar personalen. och det gör kickan också. det handlade om att jag åkte iväg för lillan skulle på umgänge...
så jag hoppas för dig Lykke att det ordnar sig med dagis. det är verkligen inte roligt när det inte bra. man har ju sina barn där så många timmar.. de träffar ju ens barn fler vakentimmar än vad vi gör..kram kram Ica