8 augusti 2011

Då var det dags.






































för ett år och två månader sen.
visade de upp en liten liten tjej för mig på bb.
den sötaste lilla tjej man tänkas kan.
det bästa som hänt mig. i mitt liv.

idag började allvaret för min lilla blomma.
tjoff! vart tog tiden vägen.
snart börjar allvaret för mig med.

vi gick ut. blomman med minikånken på ryggen.
och jag med tår i ögat.

hej dagis!
fröken sa. där är lillans plats att hänga sina kläder. jag höll på att börja lipa.
hon sa. det är ju en stor dag idag.
ännu mer nära till lip.

solen sken.
jag klädde oss fina med klänning.
högtidligt på något sätt.
en stor dag. ja.
kändes som om hon skulle börja första klass :)

nu har jag läst saga, och en till
och en till...
hon älskar det. när jag säger. nu är det läggdags ska vi läsa bok. då springer hon och hämtar böcker och asar på massa böcker till sängen.
så sött så.

en tanke bara. nu sover lillan. jag ligger här i mörkret brevid. de flesta sysslor
för idag avklarade. jag är så trött.
om ett tag. då är det meningen att nu ska jag läsa. inte bara slöläsa. utan det jag då läser ska jag komma ihåg.
h u r s k a d e t g å t i l l?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Än en gång - fantastiskt fina bilder! :)

Bianca har en rosa liten Kånken. De små liven ser ju så förbannat stora ut där de strosar runt med ryggsäck på ryggen. Herregud vad tiden går fort...

//Anders

lillaicaica sa...

Tack så mycket Anders, jag blir glad!
Ja, stora men ändå små.
Samtidigt som de ser stora ut, upptäckte jag att den lilla lilla kånken helt plötsligt såg så mycket större ut. För det är ju trots allt en så liten liten människa som bär den :)

Maria sa...

Jag har också tyckt att det varit jobbigt när mina barn skulle börja på dagis, men det har gått bra för alla tre. Den yngsta kunde jag dock vänta med tills dess hon var tre år, men det är ju inte så lätt att vänta så länge.

lillaicaica sa...

Ja, det lär ju bli separationsångest för både lillan och mig.
Skönt iaf när det går bra.
Tre måste vara det ultimata att kunna vänta till. Jag tycker 14 månader är alldeles för tidigt! Hade jag haft val hade jag inte satt henne i dagis så här tidigt. Nu snart ska främmande människor träffa min dotter mer vakna timmar per dygn än vad jag själv gör. de är lustigt att det ska behöva vara på det viset.