10 augusti 2011

Inte tillräckligt långt.





































bort. vi är långt borta. skönt.
tack Gud för det.
en av de bästa besluten i mitt liv.
men ändå är vi inte tillräckligt långt borta.

och tyvärr måste jag möta det onda ibland.
försöker att inte se in i de falska ögonen.
äcklar mig.
bär solglasögon. känns bäst så.

det onda är igång. igen. en är så grundlurad.
från start. grundmanipulerad.
ett sådant samvete kommer förr eller
senare att explodera.
synd om den. de är smarta de där onda.
de kan föra sig. och har truten med sig.
om man så säger.
slipade liksom. som den vassaste kniv och
listigaste räv.
är man då också helt svag naivt blåögd till det.
ja då är det kört.

en som blivit slagen. slår igen.
en som slår. slår igen. igen. igen.

det goda och sanningen kommer segra till slut.
jag vet.
jag bara vet.

en till sak vet jag också.
det är att vi är fria och lyckliga.






2 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

Det måste vara svårt det där! har aldrig upplevt det, gudskelov!! och kan bara inte förstå hur ens partner kan slå? det är så obegripligt i min värld. ibland vill jag blunda för att människor kanske kan vara svarta, onda inuti. om jag möter nån som känns illa, så brukar jag fylla mig med så mycket kärlek jag bara orkar...så det svämmar över, för jag tänker att kärleken ändå segrar, besegrar det där dåliga energierna som andra kan bära på. Försök att fylla dig med. jag förstår att det inte kan vara lätt att komma ifrån, och jag vet ju inte...men det finns fina, så väldigt fina också, jag lovar..
tack för dina ord hos mig. så uppskattat. glad!

kramar om, Lycke

lillaicaica sa...

Hej och tack Lycke :)
Du skriver så fina ord. det gör mig glad!
var glad för det att du aldrig har upplevt. det var första gången för mig och jag hoppas det var den sista. ja, visst är det konstigt. att slå den man älskar!? jag har fått lära mig tecken nu. men det är inte lätt. de där onda är så smarta..
jag tror dig :) att det finns fina gedigna och snälla män också.
kramkram Ica