4 februari 2012

Trötthet är den bästa huvudkudden





























Vi myser på i tillvaron.
Det rullar på. Vi diskar evighetsdisken och jag försöker städa någon gång när det finns en lucka.
Och jag tänker att livet är en gåva och att vara frisk är en stor tacksamhet. Tack.
Vi läser ju om så mycket sjukdomar i skolan och ser så mycket i verkligheten och det är ibland jobbigt för en hypokondriker som jag :)

Jag önskar ibland att dygnet hade fler timmar.
Jag är stressad. Och trött. Och orolig för hur kommer det egentligen gå nästa vecka med alla prov? Jag har höga krav på mig själv och vill göra bra ifrån mig.
Hjärtat skenar iväg ibland på kvällarna. Det är mycket nu. Och otroligt kallt. Vilken tur. Då kan man vara inne med gott samvete iallafall!

4 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

vad fina ni är där vid disken! ja de där evighetsgrejerna :) kallt här med minus 30 sist jag såg. törs knappt öppna skafferiet med dubbla tjocktröjor på :) ta det med ro och läs dina böcker under duntäcken rara du...*

kramar en lördag, Lycke

lillaicaica sa...

Tack :)
30 minus!!!!? kan inte ens tänka mig tanken hur det skulle kännas.
startar bilar då? kan man överhuvudtaget vara ute? men ok. jag ska inte klaga så mycket då och gåutvägra
med våra -17 idag på morgonen hehe
jag ska försöka ta det med ro :)
kramar Ica

Familjen Tapper-Kaller sa...

Vilken fin blogg du har! Jättefin. :)

lillaicaica sa...

Familjen Tapper-Kaller. Tack så himla mycket. Vad roligt. Det gör mig glad! :)