21 februari 2012

Tacksamhet ska riktas utåt.










Jag lagar mat och städar samtidigt. Och tänker på hur positiva besked kan framkalla energi.
Stressar för hinna med. Vilken tur att jag har en liten tjej som säger "hjälpa mamma" det är klart att du får säger jag.
Sen står vi båda vid diskbänken och gör en paj.
Jag glömmer bort ibland att känna tacksamhet över att jag faktiskt har vunnit. Jag är fruktansvärt glad över det.
och jag måste tänka på det mer. Att jag faktiskt har vunnit en stor seger. Jag vann!
Efter ett besked häromdagen är min seger ännu större.
Och vi ska kämpa. Vi kommer klara allt.
Det kommer bli hur bra som helst.

Annars lite nya projekt i hemmet. Ska sälja en säng och sen handla en ny madrass och sen para ihop den med den andra madrassen som bara står och väntar på mig. Detta kommer innebära att jag då har en komplett 1,60 världens lyx skönaste säng. Äntligen.
och jag är helt övertygad om jag så hade haft en fem  meter bred säng hade jag haft lillan nära nära. Helst med hennes lilla huvud precis intill mitt.
Det är så hon vill ligga.
Ska sälja min soffa också för att kunna använda ryan som jag asade upp från källaren. Så nu ska det letas på loppis! På tal om ryan. Den luktar rätt mycket källare... Bara det inte är mögel.. Kanske skulle man kemtvätta? Vad tror ni? Är det dyrt att kemtvätta ett sånt åbäke?
Sen måste jag få målat i hela lyan. Börjar vantrivas med alla väggar skåp och allt som kan målas.
Eller har jag tur då dyker det i sinom tid upp ett nytt boende.
Meningen var verkligen att jag skulle fatta mig väldigt kort i detta blogginlägg. Konstigt att det ska vara så svårt :)





1 kommentar:

till-vidas-ara sa...

Hej rara i dagen! Vilka fina bilder på lillan särskilt, tycker så om när det skymtar bakom spets * och det låter ju underbart allt det där. himla massa grattis till dig. och andas ut..! och så har jag ett länktips till dig vad gäller sådant man inte vet hur man ska rengöra. jag blev urglad när jag fann denna sidan : http://www.dopguiden.se/gordetsjalv/husmorstips2.html

kika in o se om det finns om ryamattor, annars kan du ju fråga en egen fråga..

kramar Lycke