15 februari 2012

Vilken härlig tidning! Retro.

En ny tidning i tidningshyllan! Ska genast gå in och beställa de tidigare utgivna numren.
Här vill jag inte missa något.
Äntligen en tidning där jag tycker om allt. Jag står ofta framför tidningshyllan och glor.
Visst gör ni så också?
Jag vet iallafall inte vilken tidning jag vill ha. Förutom Gård & Torp och Lantliv såklart. Men det brukar bli att jag ändå bara går.
Den här kunde jag inte gå förbi.

Tycker allt är snygg i Retro och jag vill ha allt i den. Som att gå på loppis med bara snygga prylar och designsaker. Utan att kunna handla då förstås. 

Retroguide. Hur bra är inte det då?
Men man kan inspireras! fantisera! Och lära sig nya saker så man får ännu mera koll på vad man ska ha koll på när man är ute och sakletar.

Mumin

Tycker speciellt om Upsala-Ekeby repotaget.

I nästa nummer är det dockskåpsinredning. Perfekt eftersom vi har ett fint gammalt dockskåp som väntar på att bli bebott.

Nu ska jag passa på att lusläsa tidningen för lilla sjuklingen har somnat bredvid mig. Har en timme på mig innan tvätten ska upp från källaren.


Tror inte ni kan ana som jag längtar till
alla uteloppis i sommar!!!




(Ursäkta dålig bildkvalité. Det är något fel på linsen i kameran. och den ska in på service)

1 kommentar:

till-vidas-ara sa...

ja visst är man väldigt less vintern nu, men det borde ju hjälpa att det blir ljusare..letar efter solen i ögonen idag :) och jo det där med krigsbarnshistorierna. det blev inte alltid bra det där, inte alltid rätt för dem som blev hemskickade heller. pappa pratar sällan om den tiden, men jag har ofta undrat och tänkt på dem..

Vilken ljuvlig tidning och mumin också och uppsala-ekeby som jag älskar!!! måste bara skaffa den jag med. Brukar ofta stå och tjyvläsa tidningar när jag handlat färdigt på affären :) en liten lyxstund för sig själv sådär! Idag har jag gjort en gladlista för att vända det där..och letar solen i ögonen..mmm

Kramar Lycke