29 januari 2012

Glädje är att se livet genom en solstråle

Jumperfabriken. Asadyr även på rean. En knapp trillade och försvann med en gång. Angoran fäller och den går inte att tvätta. men fin är den :)


Glasunderlägg. Älskar rokoko och barock.

Mmmm... Mamsemys

Ännu mera mys. På köksgolvet.
Älskar den lilla tjejen.

Lillgroda ville hälsa på storasyster och Mangooo
såklart vi gjorde det då.

Hon klappar Mango så fint. Kanske man ska bli med katt ändå. Jag som inte gillar katter. Bara siameser och oriental. Annars får det vara.
Någon som har en siames eller oriental eller två, som behöver omplaceras?

Tulpaner gör mig så glad. Det skulle man alltid ha hemma. I varje rum.

Vackra Mangan med den stora svansen.
Det senaste söta andrahandsfyndet

Nämen vilken lycka! Åka mer! Igen Igen!
Både hunden Nilo och lillgroda var alldeles uppspelta.

2 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

vilka vackra bilder kära du! koftan är urfin och jag gillar också rokoko och barock så mycket. och katter (ler) en vacker dag ska vi ha en. nu är det bara alldeles tillräckligt med alla små. nu ska jag dammsuga och vänta på att solen kommer fram. sen mysa med Liten när han vaknar *

härligt att ni hade samma glas. många hade de visst men ingen vet vad de heter. får se om de dyker upp en dag ändå ..

kramar en tisdag, Lycke

lillaicaica sa...

Tack så mycket snälla du :) vad roligt att de är uppskattade. men visst är det vackert med barock och rokoko...klänningarna..har älskat de sen jag var barn.. jag var en gång på en stor fest med 17-1800tals tema och jag körde 1700tals temat fullt ut. personen som fyllde år satt på en hög tron och vi skred alla fram och överlämnade våra gåvor :) herregud så kul det var. hyrde 1700tals klänning hade en vit hög peruk, vitsminkad med en liten röd plutmun och såklart mouchen! :) bilderna på slutet av kvällen är också roliga då var blicken inte så fokuserad peruken på svaj vitsminket lite flammigt och kuddarna under klänningen hade jag tagit bort, finskorna hade jag kastat av mig (ont i tårna) och då blev klänningen för lång (snubblade runt)
hade velat gå på mer sådana fester!