25 januari 2012

Ljuva ett och ett halvt - två års trotsen ;)






Utbrotten börjar avlösa varandra nu.
Trotsens och testernas tid är här.

Kan själv! mina byssor! min! min hit och min dit! min töja! vill ha! osv
Nu kan hon allt själv. Tror hon.
Kan räcka med att klä på henne vanten fel eller hjälpa för mycket eller säga nej till att läsa då kan hon bryta ihop.
Bra tycker jag att hon visar järnvilja.
Och bra att jag har järntålamod.
Till vissa gränser då såklart.
Hon får gärna försöka klä på sig halvtimmevis bara det inte är precis innan vi ska iväg på morgonen.

Det här utbrottet ni ser på bilderna höll på kanske 20 min.
Vi skulle äta. Tortillas. Jag åt och hon vägrade sitta vid bordet och äta.
Hon skulle sen tvunget ha "miiiiin skåååål" skrek hon hysterisk tusen gånger. En skål med kräm och grädde. och det då i hennes tillstånd.
Vi bråkade om skålen hon var urstark. Vi drog i skålen från varsitt håll och jag fick bända upp hennes små händer.
Hon fick skrika av sig på lite olika ställen som ni ser. När anfallet var över var hon som en liten ängel igen. :)

Vi vill också säga grattis till
storasyster E idag på hennes födelsedag!!!
Stora damen.
För det är man väl om man fyller 23 år!?
Kalas blir det inte förrän imorgon men vi ringde och lillgroda sa Grattis i telen till sin storasyster! Så sött och storasyster blev glad.

Inga kommentarer: