18 januari 2012

Ful loppis


Det kan man inte tro
men här kan man göra fynd! :)

Helt oroligt ställe. Här kan man ROTA och det gillar jag. Spänningen, vad ska man hitta under den saken eller den saken. Han är billig också men han har även undanlagda finsaker i bilen.
Tex olika porslin Lisa Larsson osv.
Roligt är det att höra hur folk reagerar när han talar om vad de sakerna kostar. 
Åhh herregud vad dyrt sen springer de nästan. Bara för allt annat är svinbilligt. Grejen är att han är ju medveten och de "dyra" sakerna har ändå vettigt pris.



Den här tjejen gillar korv.




När jag kom upp på övervåningen möttes jag av denna synen.
Åh ja tänkte jag!
Åh nej tänkte jag.
En till dockvagn
är inte vad lillan behöver.



Det begriper ni väl att jag inte bara kan gå ifrån en fin gammal Emmaljungavagn för 150 kr och två fina bilder på drömbilar på köpet! 


Hon leker bara med denna.
Hon tyckte den var fin.
Hennes andra vagn den får bara stå. 


Nöjd. Först ett finloppis,
det också med vettiga priser. Hittade ett bord med iläggsskiva och sju stolar.
Snyggt.
Teak och stolar med något brunt tyg. 750 kr.
Det ville jag ha men hur skulle jag få hem det? Och vart skulle jag få plats med det?


Drömbilar som sagt :) 

2 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

drömloppis!!! och jag är också sådär! ibland skaffar jag bara grejer med tanke på blogbilder..huija dessa erkännanden, men den där vagnen var minsann fin! saknar att orka förbi loppisar mer. det får bli bättre med det. älskar dina bilder..

~Lycke

lillaicaica sa...

Hej! ja vagnen var fin och det tyckte nog lillan också eftersom hon fortfarande ratar den gamla :)
förstår att du saknar att gå på loppis! och tack så mycket vad roligt att höra :) älskar dina bilder ochså och ditt personliga och mysiga hem! kram Ica