5 april 2012

Påsk!


Älskade lilla påskkärring.

Det var påskfest på förskolan.
Det var mysigt och
himla roligt att se
den lilla med sina vänner och hur hon agerar.
Glad var hon som ni ser.
Så här glad och pigg är
hon nästan alltid.


I det det stora påskägget
fanns russin och glass.


Blåsa fjäder med sugrör.
Var lite svårt att förstå hur man
skulle göra :) Tyckte Malva.
och fjädrarna bara blåste iväg
med vinden också.


Jag säger bara.
Håll i er där bak va
för nu drar vi!
Blåkulla nästa!

Härliga unge!

När man är liten är gunga livet
och det kittlar så kul i magen
när man gungar högt och tittar upp
på himlen och trädtopparna.


Det finaste påskpyntet är tillverkat
på förskolan av liten hand.
Det värmer en mammas hjärta.


Men aj då.
Liten blev sjuk. och utslagen i soffan.

Nu ska vi vara hemma och hoppas på en
piggare liten
och jag ska
bara vara
och ta det lugnt.
Gå på auktion och äventyrsbad.
och plugga också förstås.


Glad Påsk!



3 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

Åå krya på sig lilla! men vilket fint påskpynt. det allra finaste. och nu ser jag ju var fjädrarna fladdrar nånstans, tack för underbara bilder som gör mig glad!
jo det är akryl faktiskt som jag målar med. så himla kul! och nu har jag kikat lite på hur ajg fått in bilderna. gå in på utforma, och sedan på "lägg till en gadget" och där kan man sedan, i mallen, hämta hem bilder till sidoområdet :)))
hoppas det går fint!

påskkramar Lycke

lillaicaica sa...

Tack för dina ord Lycke!
ah ok är det akryl.. väldig fint. fortsätt måla. du har ju talang!
ahh nu du har jag fått det till att funka! tack så mycket för hjälpen! fick inte till flickr dock. vet inte hur man gör så att det länkas dit. och om du läser detta. ser du det jag ser på min sida under mina bilder på sidan nere i högra hörnen där är det en liten skruvmejsel och skiftnyckel i kors.. ser du det? kram! Ica

lillaicaica sa...

hej igen Lycke! det är i sin ordning. verktygen syns inte när man loggat ut :)