20 april 2012

Då kommer snart tiden. igen..










Min intution är skrämmande bra.
Jag bara vet saker.
En bra förmåga.

Varför kan han inte bara låta oss vara ifred.
Låta mig och lillan få lugn och ro.
Nu har han lite mindre att göra helt plötsligt
(sagor som är för bra för att vara sanna är oftast inte sanna)
och då är det dags
att strida, kriga och förstöra igen.
Jag vet att det finns
många fler därute som också
är i samma situtation som jag och min dotter är.
Eller hur?
Jag riktar en tanke till er alla därute
som också har en som vill komma åt er.
förstöra era liv ja en ren och skär
fortsatt misshandel alltså.

Nä hörrni, nu lite positivitet!
Ynkryggar ska vi inte lägga för mycket energi på.
Det har äntligen slutat regna
och min migrän är på väg att lämna mitt stackars huvud. hurra.
och jag sitter och tittar ut på björkarna utanför mitt fönster och det har börjat komma gröna små färska blad på dess grenar.
så härligt att kunna följa årstidernas skiftingar utanför fönstret.
Rosorna i mitt köksfönster gör mig också glad. Jag skulle inte klara mig utan blommor.
och om en stund blir det tivoli!
Det har lilla Malva längtat efter hela veckan.

3 kommentarer:

fiffi sa...

ja, det är märkligt med all hämnd. Hur kärlek kan förvandlas till ren och skär förstörelse. är det manligheten som blir skadad i kanten.Dessa märkliga hot om, typiskt fruntimmer som inte låter mannen, eller jag har mina rättigheter. Klart att alla har rättigheter, men vi då har vi bara skyldigheter. Tydligen

fiffi sa...

ja, det är märkligt med all hämnd. Hur kärlek kan förvandlas till ren och skär förstörelse. är det manligheten som blir skadad i kanten.Dessa märkliga hot om, typiskt fruntimmer som inte låter mannen, eller jag har mina rättigheter. Klart att alla har rättigheter, men vi då har vi bara skyldigheter. Tydligen

till-vidas-ara sa...

önskar dig verkligen att slippa det där! skicka magi, kärlek för att lösa upp, få det att försvinna! ochjag hoppas tivolit är alldeles underbart för er! älskar bilderna!!!!

lördagskramar Lycke