28 mars 2012

Tre saker som gör mig glad idag.

Tänkte av en speciell anledning just idag, på att jag är så glad och känner så stor tacksamhet att den här lilla tjejen är min.
Att det var just hon som kom till mig.
och att vi kom ifrån det onda. Att jag var så pass redi att jag tog en väska och lillan i magen
och flyttade iväg från han som misshandlade oss.
och sen långt bort.
Att vi har klarat oss så bra. 
Vi är fria nu och jag vann en stor seger.

Den här gör mig glad :)
Längtar till alla låtar och konserten i sommar!

Men hörrni visst blir man glad av det här?
Solen som fullkomligt skiner in i köket som svetsstrålar.
Blå himmel. Lite blåst och ljummen luft.


Nu ska jag ta tag i dagen!

4 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

Fint där med alla bra-saker! jag tänker också på det viset mycket nu. ser det positiva.tänker att den här dagen ska bli lycklig, och det fungerar oftast!!! stressen får man jobba med. jag gör det så gott jag kan men det är mitt största gissel också :) ser att du inte fått in bilderna där ännu. ska försöka hinna kolla hur jag gjorde..
är bara så mycket nu :)

kramar till er, Lycke

lillaicaica sa...

Hej Lycke och tack!
ja så måste man göra och så gör jag ofta, jag försöker se det positiva hitta det positiva.
mmm.. tiden i vårt samhälle att hinna med allt och att bara få vara utan alla måsten hela tiden det är så svårt..
nej jag har ju inte fått in bilderna.. :( har kollat så många gånger men jag fattar inte.. likaså om man vill lägga in någon länk där som tex flickr eller vad som. jag kanske har fel mall för att det ska funka..? den enkla mallen men jag vet inte.
och du Lycke du behöver inte känna någon stress över det..
jag om någon vet hur det är att ha mycket haha. kramar till er också, Ica.

Anonym sa...

Det var ett bra kort på den lilla tjejen,,

Häls Plugghästen

Undrar vad hon funderar på?

lillaicaica sa...

Tack så mycket plugghästen. :)
Jag tror jag vet vad hon funderar på. och det är bus. att öppna och stänga slamra och slå hårt med luckan där man kastar i veden i spisen :) och sen försöka hålla sig från att gräva med hela handen i soten hehe