2 oktober 2011

Helgen. Den hela.











Den helande. helgen.
jag har stannat upp. tagit vara på.
tiden. njutit av en liten människa.
åh hon har varit så duktig. lilla snuttan.
varit iväg med storasyster. och fick en ny docka.
vi har skypat med storasyster J.
gått promenad utmed ån.
tjugo grader. vindstilla.

jag fick hjälp.
vågade be om hjälp.
tack rara L. för idag.
betydde att jag kunde lägga ifrån mig
böckerna ikväll. för en gång skull.
vilken tur.
så trött som jag är.
jättetrött. ska landa på kudden.
tidigt ikväll. 
hämta kraft. inför veckan.
det kommer behövas...

klarar jag denna veckan.
ja då klarar jag allt :)


2 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

Vad bra du bad om den - har också lite svårt för det även om man behöver! Så kul att se dig. så fin du är! och lika mörk som jag. hej hej ***

kramar Lycke

lillaicaica sa...

hej Lykke! hej hej! hehe
höll på missa detta inlägget.
ja visst kan det vara svårt att be om hjälp. men det är nog typiskt för oss här i sverige. djupt rotat. vi ska ju klara oss själv, inte "störa" andra osv.
tack så mycket :) och du, tack det samma! ja nu är jag mörk. igen. blev det igen detta året. då jag även klippte lugg. innan dess i några år var jag ganska ljus (höll på att slinga) och utan lugg. så det blev en ganska stor förändring. kramar! Ica