14 oktober 2011

Semester?





































Hösten utanför mitt fönster är sprakande vacker!
åh vad jag vill att alla löven ska vara kvar på träden.
utsikten blir inte lika vilande för själen utan dem..

och jag tror nästan inte det är sant. är det det?
har vi verkligen inget prov nästa vecka?
det är nästan semester i en vecka nu då.
hurra vad jag är glad för det.
men jag märker vad svårt det är att slappna av.
min kropp är under ständig stress.
den är så van att hitta alla tillfällen,
all ledig tid. till att läsa och läsa.
hinna med. vardagen och alla måsten.
och självklart. prio ett. blomman :)
jag kan inte slappna av. än. men snart.

har fått dille på en låt. lyssnar om och om igen.
lyssna på den hörrni. ni kommer inte bli besvikna.
"fulla för kärlekens skull" Eldkvarn.
"det är sommar i en sekund" sjunger Plura.
ja det är det minsann.

stora vackra dotter. du är så långt borta.
så ogreppbar nu.
kär är du också där på andra sidan jordklotet.
en fin vit klänning har du fått av din kära.
jag får tårar i ögat.
är glad för din skull. men vi saknar dig.
lillasyter får inte glömma dig.
vi älskar dig.

5 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

VAcker dotter du har. förstår att det känns trist med avståndet, undrar just hur man ska tackla det den dagen..vet ju bara hur min mamma ringer var och varannan dag fortfarande! Ska lyssna på den där låten också, fast jag blir arg när sommaren är så kort :)
tror du blir utmärkt inom vårdyrket. provade själv en gång, men blev för blödig i hjärtat av alla de gamla, vill ju bara köra ut dem till deras lilla stuga igen och stapla ved eller nåt (ler)

helgkramar Lycke

lillaicaica sa...

Hej Lykke! och Tack :) ja hon är vacker. jag har tre vackra döttrar :)
japp lyssna på låten. du kanske inte alls gillar den så..
jag är för övrigt ingen eldkvarn fantast men det var nått med den låten.. melodin kanske!
det känns som jag är på rätt väg.. jag har inte varit på något vårdboende. än. det är inte det som riktigt lockar. tror jag kommer känna lite som du där..och känna att det är hemskt att man inte har mer tid att stanna upp och bry sig om de gamla. sitta och prata... mitt mål är barnundersköterska. och jag ska ut och jobba nu på en vårdcentral. sjukhuset lockar att arbeta på också. men jag får se vart det leder mig. mitt mål kan bli något annat med tiden :)
kramkram! Ica

Pella sa...

Vilken fin blogg jag hittade till! Älskar bilderna och tden stickade tröjan med alla mönster var fantastisk! Tack för titten, jag kommer alldeles säkert tillbaka! :)

lillaicaica sa...

Hej Pella! och tack! vad glad jag blir :)
du är välkommen tillbaka.
ja visst är den stickade tröjan fin. hittade den i en kartong på ett uteloppis i somras. men tyvärr kan jag nog inte ha den fler gånger :( det vita och röda det är ull som mohair som fäller! räcker att lägga den mot något svart så blir det alldeles vitt av trådar. min svarta tröja jag hade under den stickade var precis vit av trådar. trist :(

till-vidas-ara sa...

Kramar till dig. det är en vacker dag idag. har du sett det *****

~Lycke