30 oktober 2011

Funderar








Och stannar upp med evighetsdisken. Grodan sitter i fåtöljen och tittar på pingu.
förkyld och febrig.
och jag begrundar det faktum att jag nog är tvungen att vara hemma första vfun dagen imorgon.
och vad vet jag. det blir kanske två och tre dagar också. men gud så pinsamt.
Det får bara inte hända. behöver jag ens nämna så typiskt det är. har ju inte behövt vara hemma
en hel dag sen jag började skolan.
men nu.
när det är skarpt läge liksom.
ut i verkligheten. då man vill visa sig så bra
som möjligt. sin bästa sida.
lära sig så mycket som möjligt. allt för bra
betyg och chans till att få komma tillbaka på
riktigt någon gång.
allt vi missar måste vi också ta igen
på något sätt.
i mitt fall. hur då undrar jag?
Jaja, jag fortsätter fundera och diska
den där disken som aldrig tar slut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det ordnar sig,,lycka till på VFUn

jonas k

lillaicaica sa...

Tack Jonas :)
jada det måste ordna sig. lite nervöst är det allt..
lycka till själv!!

Anonym sa...

Jo lite nervöst blir det men men, fina bilder du har.

jonas