30 september 2011

Tänker mest









Istället för göra det jag ska.
och måste.

Dimman låg tät och tung.
fuktigt.
droppade från träden. sista biten
till dagis sprang jag med vagnen.
å nej, det regnar tänkte jag.
men det vara bara fuktdroppar från trädens löv.
vilken tur.

inväntar dagen. gör jag.
brittsommardagen.
den välkomnar jag med glädje.
20 grader har de lovat.
och gå på marknaden med blomman.
inväntar också en lugn helg.
tid för nedkoppling.
ja inte helt då kanske med tanke på
tre prov nästa vecka.
så plugga måste jag. själv med
en liten. svårt.
men i allafall. inget fära iväg.
stress. press. oro.
framför allt.
har jag lillan hos mig varje natt.
och hon är precis där hon ska vara.
hemma.
och jag kan få känna mig.
hel.

jag har en cykel nere i källaren som
väntar på att bli cyklad på.
undrar när det ska ske.
jag som älskar att cykla.
och jag bara vet.
lillan kommer älska att
åka med.

blommorna på balkongen är fortfarande
i full blom. så vackra och starka.
inte alls som de här inne.
de ser så mycket klenare ut.

nä nu får jag ta mig i kragen.
klockan har passerat börja plugga.
så då gör jag det.
ner med näsan i böckerna!

kärlek och ljus.

2 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

Vackert fina du..känner igen mig!

kram Lycke

lillaicaica sa...

Tack så mycket! :)
kram. ica