28 september 2011

kom hem storasyster!









Storasyster. ser du hur stor jag har blivit?
jag busar och leker och leker och saknar
en som busar allra mest med mig...
när kommer du hem?
det är så konstigt när du är i datorn och säger
"nu kommer jag och tar dig!"...
när jag sen springer iväg och vänder mig om,
då är det ju ingen som kommer efter mig?
du är ju kvar i dator?
jag förstår inte.
när jag var hemma hos dig igår då sa A
kom och titta vad J bor. jag sprang efter A
jätteglad och in på rummet!
jag trodde ju att du var på rummet.
men jag blev lurad. det var ju ingen där.

lilla blomman. saknar.
och det gör jag med. känns konstigt.
vi vet att du har det bra. och lever livets härliga dagar.
men ändå.
andra sidan jordklotet är långt borta.
och lång tid.
åh vad jag önskar att jag och lillan hade
kunnat åka och hälsa på dig.
vilken upplevelse. vilken dröm.

men nu tillbaka till verkligheten här.
nervsystemet. kallar.
nu kan jag inte hitta på mer
grejer istället för att plugga.
koncentration. fokusering. tack.


4 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

Fint, så man får en liten tår i ögat..jobbigt det där med avstånden. vet inte hur man ska fixa om de små väljer att resa långt..huu!
har ni brittsommar ännu? lät så härligt ändå...

kramar Lycke

lillaicaica sa...

Hejsan Lykke! mmmm... svårt det där. jag har ju alltid uppmuntrat att de ska ge sig ut i världen, se världen. om de kan. men när de väl gör det så är det inte så himla roligt :/ blir dubbel känsla.
nu är den lilla och mellantjejen som är iväg, de där två är så fästa vid varandra. trots ålderskillnaden. jag vill ju inte att lillan ska glömma sin storasyster. vi skypar ibland och det är ju bra! kram!

till-vidas-ara sa...

hoppas känslorna löser sig! vrider alltid om inuti när det gäller de minsta små! underbara bilder här nedan, du är duktig..

kramar Lycke

lillaicaica sa...

Tack rara du. kram Ica