18 september 2011

En helg. En hel.






































Åh vad jag har njutit och njuter av
denna helgen. av varenda microsekund.
jag lovar!
vi har tagit det så lugnt.
bara varit.
det är en helg där jag känner mig
fullständigt hel. i själen. och hjärtat.
blomman är precis där hon ska vara.
hemma.
och vi behöver inte fära iväg som
tokar. köra i flera timmar.
och jag behöver inte känna oro.

jag snyter liten näsa. igen. host host.
låter det från lillan.
så nu är det bara 27 förkylningar kvar ( av 30 ) :)
enligt dagis mått på när barnen börjar
bli motståndskraftiga mot virus bakterier och sånt.

härliga dagar! jag har äntligen kunnat göra
det som jag tycker sååå mycket om.
bland det bästa jag vet faktiskt.
att lägga mig att sova på dagen.
under täcket. med lillan.

tänk. för fyra veckor sedan.
då sov vi tillsammans. flera gånger per dag.
i ett år och två månader gjorde vi det.
fina minnen. liksom jag så
väl kommer ihåg att jag gjorde
med mina stora barn.

annars är det fullt ös.
med pluggeri skola! och på blomman :)
som har börjat att gilla att
försöka ta på sig kläder. så söt.

något som inte heller blir alls ofta nu.
det är att vi går ut på promenader.
jättetråkigt ju.
för lite syre blir det. och jag missar
ju årstidens skifting. jag som köpte en
så bra bärsele till blomman.
så att vi skulle kunna
gå rundor på slingrande stigar
och kuperad terräng i trollskogen.
inte en enda gång har det blivit av.
därför ska det i alla fall bli en promenad idag.
utmed ån.

Inga kommentarer: