2 september 2011

Gräddbullen







blomman med de
milslånga ögonfransarna och
blåaste ögonen.

vacker som en dag.
trött som jag vet inte vad.
äter gräddbulle för
första gången.

men, nu tog det vita skummiga söta slut.
vad är det för torr platta i botten!
åhhhhhh vad jag blir ledsen då tycker hon.
så söt.
och söt är hon också när
jag hämtar på dagis.
då klappar hon på sin mamma.
lutar sitt lilla huvud mot sin
mammas axel och håller hårt om.
och jag pussar nästan ihjäl det lilla livet :)

nu ska jag göra det bästa jag vet.
krypa ner brevid en liten sovande unge.
läsa. inför prov.

imorgon loppis.









5 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

Guuud vad sööt! vilka underbara bilder på din Lilla, verkligen ögonfransar där! och tusen tack för orden hos mig. jag har gått ner 30 kilo sen förlossningen och har tur som har en gummibollskropp som drar ihop sig rätt bra :) skönt att stiga upp om morgnarna nu, 30 kilo lättare liksom :) trodde aldrig det skull egå, men det rann bara av. så tar h´jag mig inte tid att äta färdigt när Liten lever om, äter av samma rätt i flera timmar typ, lite och ofta, och det är väl det som ska vara bra!

fredagskram Lycke

lillaicaica sa...

Hehe tack! :)
ja du måste sannerligen ha en gummibollskropp. det har jag iof med men jag gick inte upp 30 kg. som mest 17. nu hjälpte jag till med LCHF. jag hade gått ner ändå. men jag ville skynda på det lite.
och jag mår iaf bra av att inte trycka i mig så mycket kolhydrater.
det handlar ju mkt om gener också. och sunt förnuft. lite och ofta är bra då håller man blodsockret på jämn nivå. och behöver aldrig panikäta jätteportioner. kram!

till-vidas-ara sa...

tack fina! vad kul med lite diskussion här. jo jag provade minns jag den där metoden också ett tag och det rinner minsann av lätt, fast jag är mest förtjust i viktväktartänk när jag har svårt att låta bli mjukbröd och mjölk om kvällen (ler)och visst är det nog genetiskt också! både hur mycket man går upp (jobbigt för kroppen med 25-30 kilo) och hur det rinner av :)
men visst känner man med åren också att det är skönare för kroppen att inte vräka i sig, mer känslig för det :)har en "ätardag i veckan då jag äter allt allt jag saknat och mycket av det..hinner bli less innan dagen är slut. puss
~Lycke

till-vidas-ara sa...

tack snälla du! vad bra med tips om tänderna! när allting övrigt börjar bli fixat :), med viken och så..alltså...så ser man ju plötsligt hur de en gång så vita och raka inte är det längre. och inte blir det bättre av massor med kaffekoppar, och te vareviga dag! så kanske jag prövar det där med skenor när jag känner att jag har råd!

kramar en höstkväll, Lycke

lillaicaica sa...

hejsan Lykke! det är inte så många som har sån tur och sådana gener du verkar ha :)men jag har också tur. har aldrig haft problem med den biten. skönt!
ja pröva det. jag gjorde mina skenor först på klinik. 1200 kr tror jag det var. något erbjudande. men den kliniken i malmö tror inte den finns kvar. så nu skickar jag efter blekgelen på nätet. för jag bor inte ens i malmö längre. skenorna har jag. såg nu på det stället jag beställer att det har tandblekningskit nersatt för 245 kr. då gör man skenor och man får en spruta med gele. kolla upp det på yoursmile.se
höstkramar Ica