16 juni 2012

Kom igen nu sommar! Det här duger inte.

I väntan på värmen.
Sprider jag värme inne
med färska blommor.

Och i väntan på att lillan ska
komma hem igen rusar jag på loppis.
Nu känner jag mig lite lugnare och nöjdare.
Och den här soffan blev min.
För 75 rikstaler haha.
Ett hyvens pris, visst?

Pinnstolarna blev också mina.
45 rikstaler st.
Kanske inte jättebilligt så.
Men för att vara så
speciella och snygga!
Så är det för mig ett mycket hyvens pris.

Två kuddfodral blev det också.
Kommer bli helt perfekt i den nya soffan.

Hemmet är viktigt. För mig.

Bland de snyggaste skor jag sett.
Fan att de var för små!!!

I vår lilla familj tycker vi om
kesoplättar.
Supergott och bra.
Nästan LCHF. Vilket naturligtvis
gör de ännu bättre.
De ska stekas i mycket smör.
Med betoning på riktigt smör. Och mycket.

Här snackar vi regn.
Gullregn.

Nu blöjfri. Natt som dag.
Och pratar som en vuxen. Nästan.
Lite lillgammal på något sätt.

Det är i sådana här stunder jag känner lycka.
Att slappa och mysa tillsammans i soffan.

Vill ha. En sådan bil.
Och köra till stranden. Nu!

Du ger mig liv.

Nu drömmer jag om
Kentkonserten och Londonresan och hälsa
på Josefin och Dan i augusti.
Och dess alla second handbutiker
marknader och loppisar.
Ni begriper att jag är uppspelt för det va?

Om London zoo och London aquarium för lillan.

Men bästa av allt blir nog
för Malva att få träffa sin
storasyster :)

4 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

härliga härliga bilder coh vilka underbara skor, håller med, aoch alla fynd du gör! inte heinner jag ens på loppis o gör ajg det så hittar jag inte så mycket fint som du! låter härligt härligt med resan också! vi gör en uteplats i trädgården coh kallar den Florens, längst ner i vänstra hörnet av trädgården. dit ska vi resa många gånger i sommar :)

kramar Lycke

lillaicaica sa...

Hej Lycke! och tack så mycket!
Florens.. jag älskar Italien och Florens har jag varit en gång.
skulle kunna flytta dit med en gång om jag kunde.
vet du vad.
jag är jätteavis på din plats i trädgården! det är en dröm för mig. att få en egen trädgår. igen.
kramar. Ica

lillaicaica sa...

Hej Lycke! och tack så mycket!
Florens.. jag älskar Italien och Florens har jag varit en gång.
skulle kunna flytta dit med en gång om jag kunde.
vet du vad.
jag är jätteavis på din plats i trädgården! det är en dröm för mig. att få en egen trädgår. igen.
kramar. Ica

till-vidas-ara sa...

det är underbart med en egen trädgård det är det verkligen!!! får ofta nypa mig att det är sant. men så är jag där mest jämt också o pysslar och vattnar och gräver nya gropar långt in på nätterna :)färdig blir man ju aldrig, men det är väl det som är det fina :) önskar dig en underbar dag. snart midsommar..mmm..

kramar Lycke