5 juni 2012

Firande och efterlängtade stora barn!














En liten groda på väg att bli stor. Två år fyllda. Tänk att det har gått två hela år sedan vi bars ner på en bår och åkte i akutläge och jag totalt livrädd och frusen och ensam med min lilla flicka i magen i ambulans de fyra milen.
Som tur var blev det ledigt snabbt nog på op så de hann skära ut henne. Innan hon kom ut den vägen jag inte ville att hon skulle komma ut.
Jag visste att det skulle bli en tös och jag bara visste att hon inte skulle hålla sig kvar inne i mig till det planerade datumet för snitt.
Kan inte begripa. Två år alltså.
Malva Lilly. Mitt lilla hjärta.
Som jag älskar så det gör ont. Vi är många som älskar henne.

Kalaset var fint. Jag är glad långt inne i hjärtat.
Det betyder så mycket för mig. Eftersom hon betyder så mycket för mig. Mycket prickar jordgubbstårta chokladmuffins vaniljbullar och glada barn och vuxna.
Tack mitt äldsta smultron för hjälp med maten och att vi fick vara i den vackra herrgårdsflygeln.

Vi har ju varit så glada att få ha haft hemma Josefin och hennes pojkvän Dan i några dagar. Vi har pratat engelska och Malva kan säga några ord. bland annat pi pi och po po hehe
Jag tror också att den unga mannen från England var nöjd med sin vistelse hos oss. Idag åkte de tillbaka igen. Men jag behöver inte undra när vi ses nästa gång.
Eftersom vi har bokat en resa till London i augusti :)
Det blir väl en barnvänlig resa, visst? för en två åring haha.
Det ska nog bli bra. Malva får ju träffa sin storasyter.
Det är huvudsaken.
Hur jag ska kunna låta bli att handla i second hand butikerna och på prylmarknaderna det begriper jag däremot inte!
Med tanke på att kabinväskan på 50x40x20 redan är fullpackad när vi åker dit.





Inga kommentarer: