9 juni 2012

En bra tid för vila och kurera.

Den finaste klänningen jag äger
och någonsin kommer äga.
Min mors gamla.

Hon är vacker i sitt hjärta.
Den lilla.

Vi har vilat mycket.
Vi är inte krya. Trist tycker jag.
Inte att vila då menar jag,
för det är det bästa jag vet.
Tur i oturen att det blev nu
och inte sen.
Det passade liksom bra med
tanke på det som komma ska.
Vi är överhuvudtaget sällan sjuka
så jag vet att det kommer dröja
ett tag till nästa gång.


På min balkong blommar det.
Inte så mycket som det brukar göra.
Jag fick prioritera bort att så
i år.
Det som jag älskar.


Här står jag med blanka feberögon
i min nya blus och är den sötaste
tjejen i världen.
Det säger min mamma.

Oj vad färger och mönster! Tänker jag
som alltid annars endast har vitt
i sängen.
Tycker det är finast så.
Men 5 kr örngottet och 25 kr för
påslakanet.
Vem kan motstå så härliga mönster.


Vägen till herrgården är vacker
på sina ställen.

Säljer massa kläder stora som små.

Gud vad jag är glad i de här vagnarna.
Kär tror jag att jag är.
Gamla fina gedigna bedårande fina. För billig peng.
Inget rosa och plast här inte.
Det är så gräsligt, trist
och opersonligt tycker jag.








Inga kommentarer: