19 augusti 2012

En liten mamma och hennes blomma på äventyr!

Ja tack, de randiga svarta och vita.
Precis min smak och stil.
På min favvoaffär i Malmö.

Hej. vänner i verkligheten, ovänner, glada, olyckliga,
familj, vänner i cyberrymden och gluttare.
Ni är välkomna allihopa.

Ni ska få slippa titta på bilder på min mat,
mina fötter och en bild tagen på mig själv i spegeln.
Det börjar vi väl blir rätt trötta på nu va?
och även någon sådan där suddig, ful
och dålig konsertbild.
Ni vet en sån där som endast är rolig för
den som tagit den?


Men äh jag kunde inte låta bli.
Eftersom den inte är suddig.

När den där gråa muren föll.
Ja då föll även mina tårar.
Det var en magisk kväll.

Tack.

K E N T

Kärt återseende.
Möllan mina gamla kvarter och favoritstället.
Och M, så roligt att träffa dig igen <3

Det blev den här bilden istället.
Jag vill att du ska känna dig helt nöjd.
Inte lätt att få båda tanterna bra på bild haha

London.

Jag har haft skitroliga dagar. glädje i hela mig och jag har äntligen fått andas och matat min själ med allt annat än stereotypt grått och dött!

Ja herrejessus. Jag har umgåtts med vänner och alla mina flickor (minus en) och den snällaste, propraste, vänligaste, artigaste, sötaste och hjälpsamma svärson man tänkas kan.
Som dessutom busat och öst fina ord om och till Malva.
Så fint att se och jag blir varm i hjärtat
för Josefins skull.

Jag och mina flickor. Josefin och Malva.
Lillstumpan fick jordgubbar och grädde.
Bästa hon vet.

Det här gillade hon!
Hehe hon var så uppspelt att hon klappade händerna
vid varje nytt fönster med fiskar och pingviner.
Lilla söta.

En gata med bara vintagebutiker.
Halleluja.

Camdens matmarknad.
Här var de fullständigt tokiga.
Säljarna alltså.

Tack Josefin och Dan <3 För att ni finns
och att ni tog hand om oss på det fina sätt
som ni gjorde. Blir varm i hjärtat.
Vi är lite chockade att ni ungdomar ville och
orkade hänga med oss hela tiden :)

Hon fick syn på den här väskan på en av
Camdens marknader.
Svamp Bob skrek hon!
Klart ungen ska ha en svamp Bob väska!

Tesco i bakgrunden. Mmmm
och fika från Tesco.

Längtar redan tillbaka.

Vi har sovit för lite. Sett roliga människor i Camden. Sådana människor som berikar min själ.
Sprungit i vintageaffärer i Brick Lane. Druckit drinkar i Soho.
Varit uppe för länge. Lipat i linbanan av höjdskräck.
Stekt oss högst upp i en röd buss och sett allt man bör se.
Vi har åkt väldigt mycket tub och burit vagn i väldigt många trappor. Tittat på gatuuppträde vid London eye. Sett fiskar över och under oss i en magisk vattenvärld. Varit stentrötta på kvällarna. Njutit länge varje morgon av en helt otrolig frullebuffé med vatten som utsikt. Gått på marknader och sprungit igenom zoo. och mycket mer.

Jag har haft glädje i hela mig. Att äntligen få komma bort.
Min själ höll på att dö.
Men nu efter den här sista veckan är den tankad med så mycket fint och så mycket nya intryck.

Lillgroda åker på storgroda.

Vi avslutade vår semester med
antik och samlarmarknad i Markaryd.
Jag kom hem med en matta och Malva en traktor.
och som ännu en avslutning just denna
extremt varma dag, mys vid sjön.
Tror det är en av de roligste
saker den lilla vet, att plaska i vattnet och gräva.

Nu är vi hemma igen. Allvaret drar igång.
Och nu väntar framtiden.
Jag tror på den.

4 kommentarer:

Josefin sa...

Väldigt fint inlägg tycker jag!:) hade en underbar vecka!! Ni är det bästa som finns min familj!<3

Anonym sa...

Hej

Ja jädrar vilken semestern ni haft,,
och vad mycket ni hunnit med på några dagar.
Att ni bara orkade...men det gäller att passa på.
Fina bilder, bra text
Framtiden ja den får man nog försöka tro på även om det är rätt
svårt emellanåt.

Dr Pepper

lillaicaica sa...

Josefin, Vad roligt att du tycker det. tack snuttan.
Vi saknar dig! <3 Kärlek.

Dr Pepper, Tack så mycket!
Ja att vi bara orkade haha vi var också mer döda än levande när vi kom hem :P
Det fina i kråksången är att nästa gång jag åker dit, då kan jag välja godbitarna! :)Då vet man lite mer. Om allt. Hur bra är inte det då.
Nu ser vi fram emot de kommande fem veckorna.
De är ljusa iallafall.
syster Ica

Carola sa...

så sant. framtiden. hoppet!
Ser ut som ni har haft det underbart!!

Kram