7 augusti 2012

Bygger upp mig själv.

I lugnets tecken går dagarna.
Vi bygger upp våra hjärtan
och det går bra.
Tiden går sakta.
Gud så skönt.
Ganska tradigt emellanåt och regnet vräker ner.
Men jag tror det var precis det här vi behövde.

Malva pysslar och bakar.
Jag tror hon satt
där i hela tio minuter :)

Och jag bakade mjuk pepparkaka.
Mitt i sommaren.

Men det där mixpaketet hade
ju stått där så länge.




Jag gick ut därifrån med
en fin klänning till oss var.

Underbar affär.
Kommer inte bli sista gången
jag besöker den.

Snart flyger vi till dig!
Vi längtar!

Hemmet blir faktiskt lite
festligare med vimplar.
Men jag gick nästan loss med de
där vimplarna som en karlslok gör
när han får en motorsåg i näven :)
Fast tvärtom då.

Den här lilla människan är
helt underbar. Och jag gläds var sekund
att få vara med.
Mycket kärlek och glädje.

Ibland skriker hon sisådär varannan timme.
Känns det som ibland.
Tokskrik. Ett sjuhelsikes humör.
Hon ligger på golvet och tokskriker
hoppar runt på ryggen och river sig själv.
Helt onåbar.
Stackars liten inte lätt för de små heller.
"Nej jag vill inte!" Hon vill inget alls ibland.
"Jag kan själv!"
"Jag tycker inte om!"
Hon vaknar ibland på natten också och har drömt och just nu är det alltid "nej jag vill inte!"
Nya favvouttryck.

Det här händer ju inte alltid hemma då.
Ja ni som har tvååringar vet säkert vad jag menar :)

Däremot tror jag de barn som är otroligt
viljestarka, som visar vad de vill och
har det där sjuhelsikes humöret
det där lite tyngre trotset
de är de barnen som har bra självkänsla
och är jädrans duktiga.

Det sägs att treårstrotsen är
ännu svårare?

Det är faser och det går över :)

Elina

Min äldsta dotter.

Vacker som en dag.

Den obligatoriska
köksinteriören. :P


Tre saker jag snart kräks på. Så tröttsamt.
Vuxna människor sluta. Att barn inte
fattar är ju en sak.
Det första. Varför i hela friden alla dessa
"finaste" "bästa" "sötaste" och sen ett
namn efter. Så här tex,
Idag har jag fikat med "bästa" Lisa.

Det andra. Josef Frank. Men snälla vad är det
med alla människor? Hur fantasilöst får det bli.
Jag är trött på de där tapeterna innan jag ens
har någon. Tyvärr.
Alltså de är klassiska och fina det tycker jag och
jag har tänkt att ja men kanske sådana.
Men nej! Inte nu.
I vartannat hem som renoveras ja då ska
det upp Josef Frank.
Finns det liksom inga andra tapeter?
Och jag har sett dem till leda nu.
Så nu tyvärr är de inte roliga längre.
Bara fantasilösa.

Mitt hem ska tapetseras i
Willian Morris.
Och den första ska bli
Golden Lily Mineral.
Såvida jag slipper se WM i alla
andra hem först. Hela tiden ;)

Det tredje. Berså börjar jag också tröttna på.
Servicen alltså.
Gud så skönt så slipper man ränna efter den.
Det är sån hysteri efter den så det är väldigt
nära nu att det är helt ocoolt
att ha den och jaga den.
Gäsp.





Kärlek och Ljus.

Det kommer en bra tid nu.
Jag vet det.


6 kommentarer:

Carola sa...

oj. jag vet inte hur jag hittade hit.
Men jag är glad att jag gjorde det.
Jag gillar det jag läser och vill veta mer.
Så jag kommer tillbaka.
Säkert redan i morgon.
Du hade orden. Jag gillar orden.
Ha en fin dag.

trotsig sa...

Vilken fin blogg du har. Men bara en tanke, i min bekantskapskrets har ALLA Morris-tapet, så det där handlar nog om vilka en har i sin umgängeskrets. Frank och Morris - same same but different. Lycka till med tapetseringen i vilket fall. :)

Sophie sa...

Mange fine billeder & en meget fin lille datter. Min Flora er 3 og her er alt også "vil selv!". Jeg ved ikke, hvad Frank og Morris tapet er, måske er det ikke så kendt i Danmark? Men Berså porcelæn synes jeg nu vældig godt om :^) Hav en dejlig dag!

lillaicaica sa...

Lady-G. Vad roligt. Tack så himla mycket. Det du skriver gör mig väldigt glad! :)
och du är välkommen tillbaka igen!
Må väl! Kram, Ica

trotsig. Tack! Jaså haha där ser man ;) Jo förvisso är de lite lika kanske men jag tror att WM har så mycket mer tapeter att välja på. Iallafall tycker jag de som nu ska envisas med att klistra upp JF på väggen alla väljer samma tapet.
Ha de gott, kram Ica

Sophie. Tack snälla du! Jodå de vet du nog! Googla på Josef Frank så kommer du känna igen den från mångas väggar. och kanske då också Willian Morris. Vilket fall som om du inte vet så googla iaf på William Morris tapeter helt underbara! Men för att tapetsera ett helt hem med dem får man nog vinna på lotto först! haha
Jodå Berså är väldigt speciellt i sin form, stilrent osv men jag är trött på att ändå ;)
En skön dag till dig med Sophie!
kram, Ica

till-vidas-ara sa...

ihihhi..så mycket jag ville skriva nu, men klockan är ett på natten så jag får nog fortsätta imorgon :) vi har Josef på väggen - eldblomman, men jag vet vad du menar..är precis likadan att jag inte vill ha när något blir för populärt. och jag var på vippen att tapetsera över den med en gammal loppistapet nästan därför, men den är kvar :) men jag känner alltså ofta så och hoppas nu att andra ledsnar på den o tar bort, hihi, för den var ju ganska dyr att skaffa. och berså ja! just därför har jag ingen skaffat. William Morris ar tokfint alltihop, men rätt många har ju det med, men inte rikgit lika mycket modefluga ändå kanske..!
tycker om bilderna som alltid och eran ro med varann. men den där envisheten, den ser jag tokstarkt i Ossian också. tror han är den absolut envisaste av våra barn, och stark som en oxe, och jag tror som du att det är något väldigt bra. försöker sätta lite gränser dock :)))
här har vi fullt upp hela tiden, coh har jobbat tills nu i sena natten, helt galet men kul oc livgivande för hela familjen..mmm...

kramar i lördagsnatten, Lycke

till-vidas-ara sa...

hihi..lustig nog ska vi faktsikt måsta tapetsera om här! ska ta bort taket och fram med panelen ;)

kramar Lycke