3 maj 2012

Lycka och Glädje för stor och liten.

Åka på utflykt tillsammans
och samla på fina händelser.
det är lycka det.

Ett av fyra källarfynd.
Snyggare vagn får man leta efter.
Behöver jag säga det
men när jag betalade den där
spottstyvern för de
fyra fynden då brann det
i mina kinder av
uppspelthet.
Lycka.

En fika vid en spegelblank sjö.
Lycka och glädje.

Den första pinnstolen.
Glädje!
Jakten går vidare.
Det är det som är grejen.

Att se min duktiga lilla tjej gå ner
för trappan alldeles själv.
Det gör mig glad.
På många sätt.

En sådan är nog glädje att ha :)
I mina drömmar har jag och Malva en sådan.

Nya sommarsandaler.
Det är väl lycka om något!

Lycka är när de här ögonen
tittar rakt in i mina.
Lite trött och redo
att lägga sig.

Ett otippat uteloppis!
Huj så skoj!
Att de var på fina gamla Tyrolen
utanför Alvesta gjorde
ju inte saken sämre.

Nu snackar vi källarfynd här.
Det begriper ni va?
Ett av de fyra.
En gammal Luxor vinylspelare.
Jag är i himlen.
Detta måste vara
vinylspelarnas Rolls Royce.
Jag är så glad.

Katt hund och en liten människa.
Att vara ute på landet bland massa djur.
Ja men visst. Lycka och glädje.

Att hitta sin lilla dotter sovande
bak i bilen med en spann på huvudet.
Det är en öm och varm lycka.

Att få åka favoritkarusellen
fyra gånger. Det var lycka det.

Göra en myskoja på balkongen
och äta glassbåt.
Livsglädje.

Små stunder av välbehag.

3 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

fina fina bilder! älskar spannen på huvudet. blir glad o lycklig jag med :)))

kramar Lycke

Sophie sa...

hvor er hun sød, din lille. så fin! og mange fine sager, har du :)

lillaicaica sa...

Tack så mycket Lycke! :)
Hehe ja det var kärt när jag fick se den lilla sovandes med spannen på huvudet :) kramkram

Sophie, tack så himla mycket! Vad glad jag blir. Jag brukar kika på din blogg också så jag får passa på att säga det samma till dig.
Fina barn och måånga fina saker!
Kram. Ica.