19 maj 2012

Fylld av tankar och tacksamhet.



Jag är glad att folk inte
begriper vad saker är värda.
När de prissätter :)
Dansk design. Knud Christensen.



För två kronor.
Fick jag mycket barndomsminne.

En till fågel att hänga på väggen.
Den får nog hänga för sig själv.
Tror inte svalorna vill ha sällskap
av rovfågeln.

25 kr.

Varför bara köpa nytt när det gamla
oftast är det som är det finaste.
Tänker inte folk alls på
miljön, charm och själ?

Nu har alla mina fina
pinnstolar fått dynor.
5 och 10 kr.

Lite fler örngott. 5 kr.


Nej mamma jag vill inte mata!

Det här var roligare.










Jag har så mycket som inte är klart inom mig.
Det finns där.
Och jag är inte säker på
att det någonsin kommer att försvinna.
Därför försöker jag istället lära mig att leva med det.

En kär gammal vän som jag inte har träffat på
fem år kom på besök.
Vi klappade älgar och pratade och skrattade.
Det var fint.

Idag är alla mina flickor långt borta.
För att smälta det har jag inom
loppet av två timmar
avverkat fyra loppisar.
Kan meddela att jag är
mycket gladare nu :)



2 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

ojoj så mycket fina bilder! och duuu!!!! det där glaset du fann!! tror det är samma sort som jag söker med ljus och lykta! också mina barndomsglas vet du, från farfar!!! bubbliga liksom och extra goda att dricka saft i!!! ser du på glaset vad de heter, vilken sort??? ojoj hoppas jag finner det jag med!
och det där som förföljer en. hoppas du får frid med det! har fått tips att be för de som gjort en illa, för att då löses det liksom upp. men det är svårt det där! försöker släppa taget om saker varje dag, för det är då jag känner den där friden och lyckan i mig..mmm...

kramar Lycke

lillaicaica sa...

Hehe tack! :)
Japp det är nog de glasen, för jag såg ju glasen på bilder som du hade och jag fick flashback bakåt i tiden.. jag hittade ETT glas på en loppis här i byn. jag blev himla glad! och de är goda att dricka saft ur. Min lilla dotter såg direkt att det fanns ett nytt glas och ville dricka ur det. Men tyvärr! är det inte märkt med någonting :(
svårt att söka efter dem då.. hittar jag massor av dem någon gång ska jag skicka dig en hop med glas!
ja.. det där släppa taget.. att be för det.. tror på det också.. men jag har för lite av bönen lugnet i mig.. tror som du skriver att det är då man känner friden..jag vet så väl att jag skulle behöva meditera, jag vill. jag har så mycket att stå i mellanåt att det känns istället att den där väggen är nära.. inte bra inte bra. vet inte riktigt hur man gör heller. men någon gång SKA JAG. kramkram Ica.