12 juli 2011

Loppis tre


här ser lillan rätt nöjd ut, men då är vi nästan hemma också.
när ni ser bilderna som följer så förstår ni att hon inte
var så nöjd efter detta loppisbesöket. det är hon inte
helt efter något loppisbesök. man kan ju inte direkt
släppa en ettåring som rusar runt hej vilt och
vill pilla på allt! men det är bara för henne att vänja sig!
lika bra att göra det i tid. med en gång.

alla dessa kartonger. först tänkte jag, men här finns inget
finns bara bröte. men när jag började titta noga i
kartongerna så hittade jag ett litet fynd i varje!
hade inte så mycket tid att gå igenom dem med tanke på
det lilla yrvädret som var med mig. rätt var det var satt
hon med en glasskål i båda nävarna högt i luften och
mitt hjärta var i halsgropen hehe

väl inne i huset. helt galet hahaha
har aldrig sett så mycket saker! så var det i hela
huset överallt i alla rum.

jag såg inte skogen för alla träd. och på det hade jag min stora bag över
ena axeln och lillan på andra höften. herregud säger jag. gissa om att
jag nästan inte kunde röra mig. men kul var det att se allt!
men hade behövt ett antal timmar och utan en ettåring för att kunna
hitta något här inne.


allt detta för 80 kr. då blir lillaicaica glad. fina saker.
plastslevarna hammarplast arne darnell.
det som grämde mig mycket var. först när jag skulle
ta min hög med saker då var en fin burk borta.
någon hade roffat åt sig den i sin hög. när jag kom hem och
la ut sakerna på gräsmattan upptäckte jag till min fasa
att det finaste tygstycket också var borta!! ett jättefint
50talsmönstrat....




Inga kommentarer: