13 mars 2013

Bara sådär. En helt vanlig onsdag.

 
Hej alla säger jag och lillgroda! Allt väl med er?
Välkomna alla. Japp även ni sågklingor. Ett blogginlägg till er bara sådär i all hast inklämt bland allt annat mitt i veckan. Som vanligt är inlägget rätt spretigt och ja idag ganska meningslöst. Men en del fina bilder. Eller kanske inte det heller. Skit samma. Det viktigaste för mig att jag har fått en anledning att greja med mina bilder. Snart är det nog dags att bruka lite allvar också. Man kan väl inte bara hålla på och tramsa och flamsa hela tiden. Eller?

 
Ja så blev de nu vita till slut.

 
Sen blev det också rutigt till slut.

 
Min snygga man Laban fick vara med idag också.

 
Det är mycket hoppa just nu.




 
Hej igen!





 
Fyra grymma fynd bakom stolen. Med betoning på fynd. Tror nästan inte själv det är sant.  
Berättar mer om dem en annan gång.







 
Jag ä l s k a r den här näsan. Jag glor på henne som en besatt.
Stirrar som om jag aldrig har sett henne innan.
Kan inte låta bli för jag kan inte se mig mätt.
 
 
 
 
Varför vill inte kylan släppa taget om oss!? Jag som hade plockat ner vintern i källaren och vi som stod redo med våra nya vårjackor och vårskor. Det är inte det att jag inte älskar snö, vinter och kyla. Det gör jag men bara i två månader i december och januari och max fem minus. Nu fullkomligt hatar jag kylan. Det räcker nu. Det är inte roligt längre.
 
Förutom kylan är jag gla i livet. Njuter för stunden, pluggar heltid och det är så roligt och det går bra. Jobbar extra på två ställen inom samma yrke och det gör jag så ofta jag kan, hinner och orkar. Så rent ut sagt så jävla tacksam jag är över det och det bästa av allt detta kommer jag kunna ha med mig så länge jag är arbetsför. En till rolig sak om vi nu ska fortsätta hålla oss till det glättiga och positiva. Men jag är verkligen svinglad över det! För vem trodde det för cirka ett år sen. Inte jag i allafall. Att jag skulle få ett sommarvik på ett då ouppnåeligt ställe. Ett drömställe liksom. Men jodå jag lyckades! Hurra för mig. Tänk vad jag kommer lära mig mycket och vilken erfarenhet.
 
Tacksamhet.
 
Det kommer bli en mycket fin sommar.
På många sätt :)
 
Men först lite vår tack!
 
 
Hej hej.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej o Go Afton

Det var längesen jag var inne o kommenterade här.
Men som vanligt roligt att läsa och vilka fina bilder du har tagit.
Den mannen verkar ha respekt med sig.
Det är en söt liten höna du har.
Grattis till jobbet, det kommer att bli så bra...
String hyllan du har verkar vara uppsatt med mycket omsorg....

Trevlig Helg

Martin T

lillaicaica sa...

Hej Martin T, och tack och tack :)
Ja inte bara den, jag tycker alla hyllor jag har är uppsatta med stor precision och omsorg ;)
Ica