23 december 2012

Snabbvisit i stressen hoho!


Åhh vad jag ligger efter i bloggandet! Jag som har så mycket
jag vill skriva om, dela om och visa er.
och greja med mina bilder.
Alltså jag hinner inte fast jag har lite semester.
Så jag tog ett återfall i dag med bilderna, allt för
att hinna med. Vilket gjorde att redigeringstiden försvann.


Men så glad jag är över mitt lilla fynd som
jag gjorde igår! 25 kr.

"Blomsterflickan" jie verkstad, design Elsi Bourelius



Woouwee! var hennes utrop när hon fick syn
på det stora paketet.
Jag ska visa er sen vad det innehåller.
Jag är kär i den. Den är så fiin och charmig.






Lagom till jul lillgroda sjuk :( Inte så konstigt kanske, jag har som vanligt varit sjuk såhär kring juletid, sen smittade jag
Josefin.
För övrigt är vi sällan sjuka!
Nu kors i taket tror jag att jag kommer vara nästan frisk
på själva julafton.




Lady Lilith som borstar sitt hår där
på vykortet målad av Dante. Den tavlan såg jag i verkligheten förra veckan. Tate Britian berättar jag mer om
en annan gång.
 




Äntligen har jag fått in allt i skåpen igen.
Nu är här målat och fint och nya golv.
Bara det stora rummet kvar.



Fröjdefulla dagar till er.



 

2 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

underbara bilder *** tycker om ditt hem och det du hittar så mycket, dina ord. och vad skönt att du får vara frisk. här är man lite sjuk, men det behövdes visst för att jag skulle ta det lugnt som jag tror :) önskar dig och de dina en mycket God Jul ***

~Lycke

lillaicaica sa...

Lycke, tack fina du! :)
Hehe ja ibland är det det som behövs för man ska ta det lugnt :P
Önskar dig och din familj
en fin och lugn jul. Har haft väldigt lite tid till besök men jag ska försöka hitta lite tid och kika in till dig. är nyfiken på
morrisväggen :)
Jag såg ett äkta Morristyg på
Tate Britian väldigt väldigt gammalt. och massa andra saker av Morris. Väldigt kul!
Kram kram, Ica