8 december 2012

Go kväll i stugorna!


Hej alla. Tror minsann läsarantalet har ökat från fem till tio personer nu. Man ska väl börja med att tacka. Så då gör jag det. Till dig huvudrivjärnet, du som drog igång och som också namngav och gjorde min blogg uppmärksam. Det är nog tack vare dig jag har mer läsare. Jag har aldrig haft så många sidvisningar på några dagar. Det är ju roligt. Ökat har det i alla fall.
Ni är välkomna alla. Gamla, hövliga, trevliga, gulliga, gluttare, nyfikna, gamla rivjärn och nya rabiata rivjärn som vaknade till liv i förra inlägget. Ni var riktigt roliga.

Komiskt blir det också eftersom gangstartern blir duperad i sin tur. Det är bara två som egentligen vet hur saker och ting ligger till. Det är jag och personen som namngavs. Komiskt va.
Man ska ju alltid försöka vända negativt till något positivt.
Ni är så dråpliga så det blir sött.

Ska vi säga som så, att jag skriver vad jag vill i min egen bogg att det respekteras, så får ni svara vad ni vill. Det är väl rättvist? Vi lever ju i ett fritt samhälle och jag är helt trygg i mitt skrivande för varenda ord jag skriver är sant. Vart jag än skriver eller till vem. Sen att det inte alltid är så jävla bra skrivet, det är en annan femma! Men sant varenda ord det är det.
 
Mitt hjärta är rent och min själ är ren och herregud
så skönt det är! Vad är som händer, vad än som sägs så har jag ett rent samvete och mitt hjärta är ärligt.
Och det hörrni är själafrid!
och det gör mig rakryggad, stark, frisk och glad!

Jag går runt utan ett ok på mina axlar. Den som ljuger och far med osanning, duperar och manipulerar är en ynkrygg och har en
oren själ. Sanningen segrar alltid till slut.
Oavsätt vad det gäller.

Men för att återgå. Är det en deal då? Bra. Då kör vi!

Är ni beredda med vässade pennor och uppvärmda fingrar? Håller ni i hatten? Sätt nu ner bersåkoppen med clipperte så ni inte sätter i vrångstrupen. Har nu vässat era rivjärn ordentligt?
Herregud vad ska hon nu hitta på?
Nu stiger spänningen va?
Det är rätt gött ändå va att gotta sig i andras stök? Är helt säker på att jag finns i några av er rivjärns favoriter och att ni tycker nog ändå någonstans att det är rätt spännande nu va,
eller hur? ;)

Oavsett, om det inte blir en enda mer kommentar så vet jag att förr eller senare kommer ni inte kunna låta bli att läsa.
Men jag får nog tyvärr göra er besvikna denna gången :(
Tror inte ni kommer hitta något att kräkas över.
Eller vad vet jag. Ni är kanske så inihelsikes duperade så ni måste kräkas lite till.
Varsågoda i så fall.
Ordet är ert.
 


Ja vad ska käringen göra och säga idag? Hon tänker inte
dela något idag. Det tar jag en annan gång.
Är oerhört glad att min blomma är hemma igen i alla fall!
Och att jag kan pusta ut i en månad.
Det var mycket rädsla i söndags.


Kan inte släppa det men jag tyckte ni var så förbannat roliga i förra inlägget därför var jag bara tvungen att blogga igen ganska snart. Trots att det för övrigt har varit en hysterisk vecka!
Fram till nu i skrivande stund.
 


Men snart är jag och rotar i nån loppis i London.
Fy fan vad skönt. Ja både att rota då och åka iväg.
Jag älskar att rota i massa bröte på nått skrotloppis.


Den här kanske man ska köpa och springa runt med på gatorna?
Lillan hade ju tyckt det varit sketakul!
Eller? Nä kanske inte, men bra hjul för vinter om inte annat.
Den är ju superfin! Har faktiskt inte kollat priset men tänk att ha den hemma som prydnad.



Sött fynd idag. 45 kr. Inte för jag ska döpa nån unge.
Men kan bli mormor när som.
Döpa annars är ju rätt meningslöst fattar inte grejen men ifall någon behöver en klänning. Så länge ska den hänga och pryda väggen på lillans rum.


Som på beställning kom snön! Härligt. Här i byn är det perfekt. Någon decimeter snö och några minus.
Jag älskar det!

Med lite seger i förskott en annan sak jag älskar.

Det är att jag har semester!!

Inte för att packning är så bara för mig. Men det är bland annat det som är kvar. Packning är näst intill ångest för mig. Hua! Inte gör det saken bättre att allt
ska få plats i ett handbagade. 
Så riktigt semester kanske det ändå inte är förens imorgon kväll.

Vi ska ha en härlig vecka! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Godförmiddag

Ja det må jag säga det var en snabblogg,, vi trogna läsare som ihärdigt brukar få vänta 3-4 veckor,, men tack för det.
100% ökning WOW hur många kan skryta med det? Det är väl bara att tacka rivjärnen o huggmejslarna och konstatera att all reklam är bra.....
Jag har alltid tyckt om bloggen, du skriver om svåra o viktiga saker och har alltid fina bilder,,,fortsätt med det.
Sen det här med samvete,, det är stora saker, men med ett rent samvete vinner man alltid,, det tror iaf jag.
OM MAN ALLTID ÄR ÄRLIG BEHÖVER MAN INTE KOMMA IHÅG VAD MAN SAGT,,,,,
Det var det,,, o nu ska ni ut och resa har jag förstått hur roligt är inte det då? Inte att packa(grym ångest) eller att flyga men att vara på resande fot se nya saker bo på hotell hmm AVIS..
Ha det bra kom hem med nya krafter o nya blogg inlägg i bagaget
Det blev långt det här..
Och sist, alla skriver det så nu gör jag det oxå... Kram he he

Häls Densvage

London Calling



lillaicaica sa...

Haha ja det är bara att tacka. Gangstartern så patetisk och bortgjord haha
Tack, ja det är viktigt att skriva om kvinnomisshandel
och kan jag hjälpa någon med min erfarenhet är det ju jättebra. Och det är så kul att greja med bilder! Är glad varje gång jag får tid och anledning att öppna photoshop!
Japp resa är adrenalinkick packning utmaning spänning förväntan äventyr upplevelser roligheter och svårigheter som ska lösas och kunna organiseras
Älskar det!