30 oktober 2012

Tyst alldeles för länge.


Man kan ju tro att jag inte lever.
Med tanke på frekvensen i bloggandet.
Vet inte om det finns något intresse för någon
att veta, men kanske för de fem stycken
som läser min blogg.
En del kvällar funderar jag.
Och när jag tänker efter
kommer jag på att då har jag inte ens ätit under dagen.
Tiden är alltså anledningen att det inte hinns med riktigt.

Och ja jag vet. Jag hade utlovade tips till er.
Håll ut. Det kommer. Jag ska dela om det till er.
Så länge kan ni få lite andra tips.
På vad man kan ha i de gamla burkarna
man asar hem.
Jag har tepåsar i en. och i den gamla
kärnkaffeburken passar ett paket finn crisp perfekt.
I den stora burken med humlan på är det
egengjord musli. och i en annan gammal
kaffeburk Malvas pennor, kritor och penslar.
 

Hennes andetag är små
sammetsmekningar och jag var bara
tvungen att gå in och pussa hennes
varma lilla kind.

Så kan jag känna ibland när hon sover.
jag bara måste gå in och pussa henne.

och de där solfjädrarna på ögonlocken
är snart långt nere på kinden :)

Tjugo kronor för båda.
Tyckte de var söta.
Känner inte till märket.
Figgjo Norway V555


Härligt slappt helgmys.
Längtar tills de har målat våra väggar.
Försöker täcka dem så gott det går så länge.

På en matta av löv. Står de där nu
mina Docksta Gunilla. Belöning till mig själv
efter sommarens slit.
Äntligen kunde jag slänga mina
gamla sandaler. Skönt men ändå
lite vemodigt.
För de har varit med så länge
och varit med om så mycket. 
Nu kan jag känna mig fin inomhus.

Lillan hjälper storasyter Elina
att baka sockerkaka.
Folke tittar nyfiket på.

En del lördagmorgnar är bättre än andra.
De här var en av dem.
 



Trädet utanför mitt fönster
är sagolikt vackert.



Nu längtar jag så in i tusan!
Med stort pirr i hela kroppen
efter att få lämna Sverige igen för lite
julstämning i London.
Portabello Roads och Hyde Parks julmarknad.
Vintagebutiken i Camdens inomhusmarknad där jag
sist kom ut med två klänningar.
En drink i Soho.
Pre-Raphaelites utställningen som ska
bli bara min tid. Jag ska strosa runt
där själv och bara njuta.
Se lillan fascineras av undervattensvärlden.
Med den skillnaden denna gången att
vi inte ska behöva springa igenom
på ett helt hysterisk sätt.
och jag bara vet att vi kommer handla
på Tesco minst en gång om dagen hehe :)
Mys längtar!
Och vi längtar självklart efter
ungdomarna också.
De där två sötisarna.

Snart ses vi!

<3


 

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vi fem har väntat tålmodigt! :)
Så sluta inte uppdatera din fina blogg! Vacker till färg, form och innehåll. Så det så.

Kram

Anders

lillaicaica sa...

Haha :)
Tummen upp att du är en av de fem!
men tack snälla du! Roligt att höra ska du veta!
kram Ica

Anonym sa...

:)

//A

Anonym sa...

Tycker förövrigt dina gula nyinköpta skor inte var så granna. Men annars fin blogg Mvh

lillaicaica sa...

Smaken är som baken :) och det är ju tur det :)
Jag tycker de är ascoola gamla klassiker med en färg som piggar upp tillvaron.
Roligt att du tycker bloggen är fin. Tack!

Anonym sa...

Afton

Ja jag tillhör väl oxå en av de 5 som läser och följer din blogg.
Bara fortsätt du att blogga, bättre lite sent än aldrig.
Gillar dina Docksta, fin färg..
Så fina solfjädrar hon har den lille,,
Där kommer pojkarna att svärma,, ha ha
Fina bilder Tack

Häls P-Mössan

lillaicaica sa...

P-Mössan :)
Tack!
Ja nu är alla fem snart samlade här haha
Det är ju underbart!
Ja de där ögonen...Det är så mycket liv i dem och de talar så mycket. Den pillemariska blicken hon gav sin storasyter häromdagen efter det att hon sa något om att göra barn!? :O
Crazy trodde inte en 2 1/2 åring kunde göra sån mimik, en hejdlös fullifanblick och uttrycka sig så.
Vi bröt ju ihop haha ja herregud

De markerade ögonbrynen och långa fransarna har hon fått efter sin mor ;)

Hälsn. Tidsoptimisten.

Sophie sa...

Tak for din søde kommentar om mine fund! Erikshjälpen er super fin & jeg syntes faktisk, at den i Vimmerby var den bedste (men det ligger vist lidt langt fra, hvor du bor?).
Der var så mange fine møbler, og det var slet ikke dyrt, men vi havde ikke plads i bilen ;(

Dine kopper med faldende løv er meget smukke, havde heller ikke set dem før.

lillaicaica sa...

Sophie, ja vimmerby är lite långt att köra, då finns det andra erikshjälpen närmare :)
bland annat värnamo och växjö.
jag bor i Ljungby, inte så långt ifrån där ni hade stuga förra gången. vi har fått så många otroligt bra och fina och billiga loppisar härikring nu så. inne i byn och inom en mil runt omkring.
ibland nästan drar jag mig för att springa runt på loppis för det är så mycket fint som jag måste bara lämna av den anledningen att jag inte har plats eller att jag anser att det inte är ett vettigt loppispris. kram! Ica

Queen of Kammebornia sa...

Vilka härliga bilder och glada färger! Och dina nya Docksta lyser som solen, fint! Storasyster och lillasyster ihop, sånt glädjer alltid en mamma :) Kraaam!

lillaicaica sa...

Queen of Kammerbornia, tack så himla mycket! :)
Ja det värmer i mammahjärtat.
Jag har tre fina flickor.
de är 2 1/2, 21 och 23 år :)
och de vuxna är såå fästa vid sin lillasyster. Det är så fint att se.
Jag var bara inne lite snabbt och tittade på din blogg. det såg fint ut, jag ska när jag har mer tid läsa lite mer på din sida!kram, Ica