27 december 2011

Skönt att det är över





























Julen alltså.
Sånt tjohej ståhej för en dag där man ska byta pengar med varandra. För det har kommersens ruttna stankt bestämt. Och nu ska allt ner igen. Jag är så trött på allt pynt och dylikt redan nu.
Inte för att julafton var trist. Tvärtom det var hur mysigt och trevligt som helst och jag var dödstrött på kvällen. Precis som vanligt på julafton. Helt slut. Av att inte göra någonting egentligen. Lustigt.
Säger som jag alltid har sagt! Ta mig bort till varmare breddgrader över både jul och nyår. Då vill jag ligga i en solsäng och svettas med en alkoholfri drink i ena näven och ett glas med färskpressad apelsinjuice i den andra. och titta ut över horisonten eller poolkanten. Ett intensivt vakande öga på mina barn som hoppar och skuttar i vattnet.
Nähä nu ska jag lägga mig bredvid lillgroda. Läsa julklappsboken och frossa praliner från någon av de tre chokladaskarna tomten kom med. Just det. Ska bara hämta tvätt och hänga tvätt. Och nej. Jag är ingen svullare så sätt. Jag är inte tjock och jag mår bra i min kropp. Tack vare att jag kör på med LCHF. Det bästa sättet och det godaste man kan äta för att må bra gå ner i vikt och hålla vikt. Puss.

2 kommentarer:

fiffi sa...

Vill önska dig ett riktigt Gott Nytt år.

lillaicaica sa...

Tack så mycket fiffi! jag önskar dig en god fortstättning! kram Ica