16 december 2011

Lite allt möjligt











Nu är det jul här i vår lya.
undrar om jag ska ta upp granen
i helgen..
intressant ska det i alla fall bli
och se vad lillgroda kommer tycka
om granen och om hon kan
låta bli kulorna :)










Hon vickar på sina små tår
på ett sätt
som gör
att jag blir
ännu mer kär i henne.



Åker pulka med storasyster!




Nilo.



Julgrytlappar som min mor har gjort.
 









Lilla hjärtat. Min lilla vän.
När jag säger lilla vännen till henne,
svarar hon. Mamma vän.
Liten som hon är. Duktig är hon.

Nilo.



















I köket kokar det över av julefrid.
Fast jag har en ett och ett halvtåring
får saker vara ifred.
snällare liten får man leta efter.










Lillan sitter i sin fåtölj
och tittar på pippi eller
kanske pingu. pippi är favorit.

6 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

Vilka vackra bilder och ord. ni har det så fint du och Lillan som verkligen verkar vara en liten ängel..inte bara ser ut som en. blir nostalgisk och mjuk när jag läser..

kramar mot jul, Lycke

till-vidas-ara sa...

ååh, förresten, måste få fråga var du hittar att göra sådana fina bilder?

kram igen, Lycke

lillaicaica sa...

Hej Lycke! :) och tack så himla mycket för dina fina ord. ja hon är verkligen en liten ängel min lilla tjej. man tycker ju så mycket om dem så det gör ont :)
självklart får du fråga det. och det är inte så komplicerat. i min nya mobil samsung galaxy en helt fantastisk mobil för övrigt) bland appar att ladda ner hittade jag en som heter retro camera. så bilderna är färdiga. såvida man inte vill göra något mer med dem, men det har jag inte gjort.
kramar mot jul från mig också :)

fiffi sa...

ramlade in på din blogg av en ren händelse och nu kan jag lova att besöken blir fler. tack för du delar med dig av ditt liv.

till-vidas-ara sa...

Sötan! hoppas ni får friden hela julen. allt gott önskar jag Er...


kramar Lycke

lillaicaica sa...

Hej fiffi och tack för besöket. du är välkommen fler gånger :)

Lycke, frid till dig med och allt gott! kramar