25 april 2013

Inte många dagar kvar nu sen blire semester kärlek och värme!











Älskade lilla. Vardag, morgonruffs, nattlinne, frulle och tittar på överraskningen i väntan på fåret Shaun.
Vilken ynnest att få vara med. Varje dag.
Behövs inget mer.
Det är livet
Syret




Å det finns mer...




Små presenter väntade.
Känslan när hon äntligen är hemma är förlösande. Vi kramas länge, gosar, hon kramar mig hårt och jag henne.
Jag känner att hon är glad. Att vara hemma.









Guldskor det är fint det.






I grevens tid tog jag mig samman och skulle börja plugga inför ett test. Vad händer då precis innan jag ens hann lyfta mina papper. Som hon själv uttrycker det ibland när hon vill ha hjälp
"kan någon hjälpa mig med ditt eller datt" 
Jag brukar svara jaha vem är denna "någon? då"  
Då flinar hon :)
Någon låg bredvid mig och sov men vände sig och slängde upp fötterna under hakan på mig hehe men jag är van. Oftast har jag ett varmt huvud vilande tryckt mot mig mot min hals så nära det går. Samtidigt som jag har en laptop på magen och böcker lite överallt och jag ligger dessutom precis vid kanten av sängen ganska oförmögen att röra min vänstra arm.







Undrar hur länge den där högen med mattor har legat där egentligen? Undrar när jag tänker ta bort den? Undrar vad jag ska göra med dem? Var ska jag förvara dem? Orkar inte asa ner dem i källaren. Jag är ingen skräpkäring som samlar på saker till leda. Frågorna är många men svaren är få.
 Sälja kanske? Ja kom och köp.





Denna tants kropp med en lugg som behöver klippas rak
skriker efter varm sol.
Med betoning på varm.
Väldigt varm.
Men opps så bra då för om några dagar behöver jag inte skrika mer. Då åker vi till södra Spanien och värmer oss!
En berest vecka för mig och alla mina flickor. J och D är i Rom och efter det åker de till Londen. Jag M, E och D drar till medelhavet.

När vi kommer hem ska vi kratta på kolonin och vänta på alla blommor, smutronen, jordgubbarna, päronen, krusbären, hallonen, vinbären, plommonen och körsbären.
Har säkert glömt någon frukt.
Bättre hade varit att räkna upp det som inte finns.

HÄJ!


 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott med sol och resa för dig och flickorna. Fina minnen som man lever länge på. Anki

lillaicaica sa...

Ja resa och utflykter är det bästa. Planerandet och något att se fram emot. Minnen för stor som liten. Det förenar.