13 juli 2012

Drömmer om att ha egen liten täppa. Igen.

Just nu ser jag fin natur och fina hus
näst intill var dag.
Och jag får längtan mer och mer
efter en egen täppa igen.
För Malvas skull.
För min skull.
Någon gång så.
Inom min femårsplan.

Vill kunna öppna vår dörr
och släppa ut lillan fritt.
Jag vill sitta med lillan på
gräsmattan och ha pic nic.
Jag vill att vi ska
komma in med jordiga händer
på kvällarna.
Och gräsfläckar på knäna.

Jag vill vända mitt ansikte
mot solen.
Och så och se det växa.
Jag vill plantera lavendel och malva.

Så snygg han är.
Visst?
Han ser så mänsklig ut på något sätt.

Blommor är liv.
Jag plockar blommor var gång
utmed vägkanten vid grusvägen.
När vi hälsar på herrgården.

Såna här har man fått ha
på fötterna alldeles för
ofta denna sommaren.

Herregud vad jag
kommer sakna.
Herrgården.

En snygg ung man.
Jag är kär i Laband. Som Malva säger Laban.
Med ett d på slutet.
Jag gillar inte katter.
Men jag gillar Laband och siameser och orientalare.

Detta hörrni är sann syskonkärlek.
Båda hade längtat.
Väldigt.
Snart åker vi och hälsar på
Josefin i London.
Det längtar jag till :)

8 kommentarer:

trotsig sa...

Vilka härligt somriga bilder!

Anonym sa...

God Afton,,

Bra skrivit o fina bilder(som vanligt)
Jösses är de det lilla garn nystanet som blivit en så stor kisse.

Häls Dr Pepper

lillaicaica sa...

Trotsig, Tack så himla mycket!
Vad roligt att du tycker det!
Jag blir glad :)

Dr Pepper, Tackar tackar så mycket!
Blir glad igen. och ja, och än har han inte vuxit klart :o

till-vidas-ara sa...

jättefina bilder och ord. du känns stark. världen känns öppen. jag tror det dyker upp saker för dig (låter som en spåtant här visst :) och jag vet det där med egen täppa..så jag längtade, så underbart och nu fick du mig att uppskatta det ännu mera :)
måste erkänna att mest barnen och mannen badat här. inte frusna jag än. bara 15 - 16 i vattnet. en regnig sommar minsann, men jag försöker tro att det vänder. ännu tror jag det..

kramar Lycke

Sara ~Snövits äpple~ sa...

Hej! Vad fint att hitta till din blogg, den ska jag följa. Älskar namnet på din blogg, ett ljuvligt namn. Och bonaden med den röda stugan! Och allt annat fint du visar på din blogg :)Kram

lillaicaica sa...

Lycke, tack :) hehe ja så brukar de låta spåtanterna, jag vore glad om det skulle stämma!
Du har fått det så fint i din trädgård! Njut!
Kramkram från ett synnerligen regnigt småland. Ica.

Sara, Tack för de fina orden! Jag blir väldigt glad ska du veta!
kramkram, Ica

Sophie sa...

hun ser så sød ud, lille Malva :)

lillaicaica sa...

Tack så mycket Sophie :)
Hon är en jädrans söt unge ;)